Translate

יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

בדרך לצבא עוצרים באמסטרדם !

היי יקירים ויקירות !
אני יודעת, אני יודעת שהבלוג הוזנח קצת בימים האחרונים, אל תעשו פרצוף, יש לי אחלה תירוץ!
קיבלתי מתנת טרום- גיוס מאמא האהובה- שבוע של חלום באמסטרדם המהממת !
אז אנא קבלו את התנצלותי הכנה, וכפיצוי הכנתי לכם פוסט ארוך וחופר מתמיד :)

קופי שופ, סמים ואנשים מסטולים
כפי שכולכם יודעים, אמסטרדם ידועה בעולם בעיקר בתור עיר הסמים. הסמים חוקיים באמסטרדם ואפשר אפילו להשיג אותם די בקלות, בכל חנות שעל שלטה מתנוסס שלט ירוק עם הכיתוב "coffee shop". רחובות אמסטרדם מלאים בילדים בני 12 עם ג'וינטים, בוונאבי ראפרים שיושבים בסימטאות צפופות ומעשנים תוך קריאה לעוברים ושבים "what's up Bro?"' וכן כן, אפילו בקשישים חמודים על אופניים, כשידם האחת אוחזת בכידון וידם השנייה אוחזת בסיגריה מגולגלת היטב. אני עדיין חושבת שרק מעצם נשימת האויר בסביבת הקופי שופ'ס אפשר להתמסטל, אז למה לבזבז כסף? D:
כפי שניתן להבין, האנשים באמסטרדם  ה ז ו י י ם. רוקדים באמצע הרחוב כשאין מוסיקה, מציעים לך "שאכטה" בחינם ואוכלים גבינה, כל הזמן. להלן מקרה: 21:30, הרכבת המקומית עוצרת בתחנה, ואני נכנסת. הרכבת מלאה אנשים, אז אני עומדת. לפתע אדם שחור וקטן, בערך בן 40, נראה מסטול לחלוטין, מציע לי לשבת לידו. לא יודעת מה עבר עליי, אולי השעה, אולי הרעב, או אולי הבלונד החדש, אבל בחוסר שיקול דעת משווע הסכמתי והתיישבתי לידו בזריזות. מה אומר לכם? הבן אדם שאף הרבה יותר מידי עשן. אחרי כמה בלבולי שכל בהולנדית/אנגלית/אמהרית (באמת שלא הבנתי מילה), הוא אמר לי שהוא לא יהודי אבל מאמין באל של היהודים, שהוא הבן של המשיח והשליח של אלוהים ושהוא יגיע לישראל בקרוב כדי להתפלל בכותל במשך שנה שלמה, כדי להביא לשלום עולמי. תוך כדי שנסתי על נפשי כשהדלתות נפתחו בתחנה שלי, הוא צעק אחריי "bye my beautiful sister! we all are brothers! we all are the kids of god! the god of
Israel!". יצאתי מהתחנה בבהלה בתקווה שניאו נאצים לא יבואו להרוג אותי. הזוי.



אמסטרדם ואופנה
באמסטרדם, כמו ברוב הערים הגדולות, יש המון מהגרים וקבוצות אתניות שונות, וכתוצאה מכך גם המון סוגים של לבוש. ההולנדים המסורתיים, האמיתיים, לובשים בדרך כלל מעיל גדול ומחמם (ולרוב גם מכוער), ג'ינס פשוט ונעליי גומי. ההולנדים המפותחים והצעירים יותר, מתחלקים ל-2 קבוצות: אלה שמתלבשים פשוט וחמוד ואלה שמתלבשים בבגדי סמרטוט ויד שנייה ונראים כמו הומלסים שיקיים.
בקרב הקבוצות האתניות בלטו לי במיוחד האסיאתים, ובעיקר האסיאתיות המהממות, שלבשו לרוב שכבות שכבות על גופן הדקיק ונראו נפלא. באמסטרדם ראיתי גם המון לטינים, אבל לא ממש יכולתי לבדוק מה הם לובשים כי בעיקר הייתי עסוקה בלצותת להם ולהתלהב מזה שסוף סוף נמצאה התועלת משנים של התמכרות לערוץ ויוה.
וכמובן... אי אפשר להזכיר את אמסטרדם בלי להזכיר את כמות המוסלמים שחיים בה. אני חושבת שבתוך אוכלוסיית המהגרים, הם הקבוצה האתנית הגדולה ביותר באמסטרדם. כמויות של רעלות, בכל מיני צבעים וטקסטורות שונות מילאו את הרחוב. המצחיק הוא שכשהן נכנסות לתוך חנות, המוסלמיות מורידות את הרעלה מהראש, מסדרות את השיער ומשתלבות תוך צחקוקים שובביים בין שאר הקונות. אני חושבת שדווקא בגלל שהשיער מוסתר והלבוש צריך להיות צנוע, הן משקיעות הרבה יותר בהופעה החיצונית שלהן- כמעט כולן נעלו עקבים (מחזה נדיר בקרב ההולנדים הפרקטיים), אופרו בקפידה (לעתים קרובות בהגזמה) ולבשו בגדים צנועים אך צמודים ותכשיטים גדולים.

- חיסכון המכנסיים
בואו נאמר שראיתי ברחוב כמה וכמה הולנדיות, שנראה היה שמקומן צריך להיות ברובע החלונות האדומים... אין לי מושג למה, אבל יש שם (למרות הקור!!!) תופעה מוזרה- נשים פשוט שוכחות ללבוש מכנסיים. מעיל קצר מלמעלה, נעליים חמות מלמטה, צעיף, גרביים, ובאמצע?.... נאדה! בקושי גרביון דקיק לרפואה.



- ניטים ונעלי סאדו
ההולנדים חולים, אבל חולים, על ניטים. החנויות, ובעיקר חנויות הנעליים, היו עמוסות כ"כ בניטים שהרגשתי כאילו נכנסתי לכדור דיסקו ענקי. כמו כן, יש באמסטרדם מגמה של נעלי סאדו מחרידות, ולא מהסוג הסקסי. נעליים מגושמות, כבדות, עמוסות שלשלאות, שנראות כאילו נגנזו מהסט של מלחמת הכוכבים כי היו מכוערות מידי. אני לא אפרט יותר מידי אלא פשוט אציג את הממצאים המחרידים.
אזהרה: התמונות הבאות הינן קשות לצפייה. לנשים בהריון, חולי לב, מרכיבי משקפיים/ עדשות מגע ואנשים בעלי קיבה רגישה, מומלץ לגלול את הדף מטה במהירות.

ערימות הניטים:





הכי מכוערות בעיניי




נעלי הסאדו המחרידות:







- סוד העקבים
כל פאשניסטה הולנדית יודעת היטב- מי שרוצה לנעול עקבי סיכה מסוקסים אך לא נוחים- נוסעת באופניים. כך, בין דיווש לדיווש, דופקות ההולנדיות הופעות מלאות סטייל, עם מעיל טרנץ', עקבי סיכה, גרביונים יפים ואופניים תואמות, ועושות פוזות לכל העיר.
כמו כן, נפוצים באמסרדם מגפוני קרסול עם עקב וודג'- יפה ומגניב אך עם זאת נוח ופרקטי. חכמים ההולנדים האלה...

אמסטרדם ושופינג- ציד המציאות
"היום הולכים לצוד מציאות!" זרחה אמא באושר והחליטה להכין אותי נפשית ליום המתיש שציפה לי. "תקשיבי, לא קונים סתם. רק כשרואים שכתוב SALE". מה מתסבר? שבכל חנות באמסטרדם יש שלט של סייל !!!! הכללים של אמא היו ככה: "לא קונים בגלל שזה זול (כן בטח), אלא רק אם זה משהו שממש אוהבים ושבארץ היה עולה הרבה יותר. אם את יוצאת מתא ההלבשה ובא לך ללבוש את מה שעלייך ולצאת ככה לרחוב, קונים". מה אומר לכם יקיריי... יום כזה מתיש לא היה לי הרבה זמן... ולא מרוב מדידות, אלא מרוב ישיבה על הספות בזמן שהגברת הראשונה של הבית מדדה כל דבר שהיה עליו פתק של MADE IN CHINA. כמו כל פולנייה טובה, גם אני מרבה להתלונן, אבל אודה ואתוודה שבהחלט מצאתי כמה מציאות ושלא קופחתי ! D:
להלן הממצאים:

1) מגפוני וודג' בצבע בורדו כהה, בהשראת ההולנדיות המהממות. שרדו איתי (יותר נכון, אני שרדתי איתן) יום שלם של קניות והליכות באמסטרדם וגם את הטיסה חזור! נוחות בטירוף.


 2) עגילים צמודים, קטנים וקלאסיים כמו שאני אוהבת, מהחנות של הניטים המחרידים D: אני מתה על עגילים כאלה שנותנים טאץ' מלכותי ומבליטים את העיניים.


3) טבעת עלים שמטפסת על האצבע עד למפרק שבאמצע, לא הסגנון שלי בד"כ אבל התחברתי!


4) ז'קט (לא יודעת למה אני אומרת ז'קט ולא ג'קט) משבצות טוויד, במחווה לקוקו שאנל, שקניתי בשוק ב-10 יורו (50 ש"ח) ושלבשתי ביום הרביעי (תמונות למטה).



 5) סנדלי רצועות מנומרים, כן כן!!
בעקבות הטיול הזה הבנתי שמבעד לתדמית החנונית האשכנזייה, אני בעצם פרחה סמויה. ראיתי את הנעליים באלה בסייל, זוג אחרון, מידה 36, וכמו שאמרה אמא? "אם בא לך לצאת עם זה עכשיו לרחוב, תקני". ומי אני שאסרב לגורו שלי ולקולות היקום, שהשאירו לי זוג אחרון שהתאים לי בול?? אז כן, יש לי סנדלי רצועות מנומרים, וכן, אני לגמרי מאוהבת בהם !! (תזכורת לעצמי: לחשוב כיצד לסטיילסט אותן מבלי להיראות כאילו ברחתי מתל- ברוך).



6) בזיזה חסרת רגישות של סניף בודי שופ... 2 חמאות גוף בניחוח אגוז קוקוס, שפתוני לחות בניחוח אפרסק, תחליב אמבט בניחוח מאסק ובשמים... איזה כיף להיות אישה !!!!


עם השקית הפרטית שלי

7) בהמשך לגילוי כי אני פרחה- טייץ חום עם הדפס קטן אך מנומר


9+8) שני סוודרים חושפי כתף ונונשלנטים כמו שאני אוהבת, מה-C&A. לא קניתי שמלות או בגדים הולמים יותר כי א'- הארון שלי מפוצץ בהם, וב'- מדים :(

הורוד החזק


הטורקיז על רקע הורוד... הוא מבליט את העיניים ברמות!


11+10) בהמשך למגמת הבייסיק- שתי חולצות אוברסייז באדום וכחול רויאל, יושבות לוס על הגוף, ולבד שלהן יש מגע ממש נעים. מחנות מקסימה בשם ה-cool cat.


ו.....זהו :) לא קניתי יותר מידי, אבל אני מרוצה ממה שכן. וחוץ מזה, תמיד אני יכולה לעשות קניות בארון של אמא!

ולחלק המעניין- מה לבשתי??

היום הראשון
אין לי תמונת גוף מלאה אבל אני אנסה להראות בצורה הכי טובה שאפשר. הלכנו למוזיאון "נמו", מוזיאון מדע מצחיק בטירוף שאפשר לגעת בו בהכל והוא מאוד אקטיבי. בכל התמונות יצאתי מסטולית, אחרי טיסת לילה ללא שינה אז עמכם הסליחה.
מה לבשתי:
♥ סריג אוברסייז שחור, סחיבה מהארון של אחי החמוד, שלאחר כבוד עבר ללוקר של החפצים בגלל המזגן החם במוזיאון
♥ חולצה שחורה בייסיק, מforever21
♥ חצאית עור שחורה, רנואר
♥ גרביונים אפורים, מחנות הביג שופ המוצלחת באשדוד
♥ מגפונים/ נעלי אוקספורד שחורות, מלפני שנתיים (!!) מTOGO
♥ צעיף מנומר מC&A

אני ואמא מדגימות נשיקה צרפתית (כן, זה היה מטריד כמו שזה נשמע)


כפי שאמרתי, פרצוף תחת אחרי לילה בלי שינה D:
ההורים היקרים שלי מראים לי מה היה קורה אם הגנים היו מתערבבים קצת אחרת, ומוכיחים לי שיצאתי יפה לגמרי במקרה...




היום השני
אבא חזר לישראל (כי מישהו צריך לשמור על אחים שלי כשיש טילים על הבית!!!), ככה שנותרנו רק אני, אמא, וכל השווקים של אמסטרדם! D:
מה לבשתי:
♥ שמלת סריג בצבע בורדו מהC&A
♥ צעיף ממקור לא ידוע
♥ מעיל אדום ממנגו
♥ גרביונים מסופר פארם, שמתחתם לבשתי טייץ ! פטנט גאוני שמחמם ברמות היסטריות למי שקר לה ברגליים עם גרביונים אבל לא רוצה לוותר עליהם :)
♥ תיק יד שחור מהשוק בתאילנד, שימש אותי בכל ימות הטיול והוא יעיל בצורה מדהימה
♥ מגפי עור של נעלי מרקו, שקיבלו מאבא את הכינוי המלבב "מגפי הגסטפו".





היום השלישי
יום ללא מצב רוח אופנתי! היה כ"כ קר באותו יום שפחדתי שיפול לי האף בבוקר, מזל שאח"כ התחמם קצת... כמובן שזה לא מנע מאמא שלי לסחוב אותי ברחבי כל העיר :) טיילנו בשוק מקומי מקסים וישבנו לאכול בדוכן שנקרא "real Humus"- דוכן של ישראלים באמצע השוק של ההולנדים. מיותר לציין שהחומוס היה מדהים, ושכמו שהישראלים התלהבו מהחומוס שמזכיר את הבית, כך גם ההולנדים החמודים שרצו לטעום ואהבו מאוד.
מה לבשתי למרות הכל:
♥ סקיני ג'ינס מקסטרו (מתחתיו 2 טייצים!! D:)
♥ סריג בצבע קאמל מחנות שנסגרה
♥ צעיף מנומר, שוב
♥ מעיל כחול כהה מהביג שופ
♥ מגפיי עור חומים שאמא קנתה לי בהולנד לפני שנתיים
♥ כפפות עור שחורות שעברו אליי בירושה מסבתי המהממת והתגלו כיעילות ביותר!











היום הרביעי
או כמו שנכון יותר לקרא לו- יום הC&A.
לאחר מארב קל לשומר של הC&A, שפתח את דלתות החנות בדיוק ב-12:00 בצהריים, נכנסנו אני ואמא אחוזות תזזית והתחלנו לנבור בשיטתיות בין הקולבים. בואו רק נאמר, שגם את הקפה של 16:00 שתינו בדוכן הקפה שבתוך החנות D:
השמש יצאה סוף סוף אז על מעיל ויתרתי, ולבשתי את הז'קט המהמם שקנינו בשוק המקומי ביום הקודם.
מה לבשתי:
♥ חולצת בייסיק שחורה מH&M
♥ ז'קט טוויד מעלף מהשוק
♥ מכנס סקיני ורוד מriver island
♥ מגפונים מTOGO (מהאאוטפיט הראשון)
♥ תיק מתאילנד


הבאתי איתי בתיק ליתר ביטחון את הסוודר ה"נורדי" שלי על תקן מעיל, שהשתלב נחמד עם הורוד שבמכנס...
בפועל הוא נשאר בתיק ויצא החוצה רק בשביל התמונה :)


 אמא משועממת...

לא נחות לרגע מהמדידות !!!!
הסל העמוס שלנו בדרך לקופה
 ומה יותר טוב מלסיים את היום במסעדה איטלקית עם לחם שום, סלט גבינות ופסטה ברוטב שמנת עם סלמון :)


היום החמישי
שוק פשפשים ווינטג'!!! למרות שגם לי וגם לאמא יש בעיה קשה עם לבישת בגדים שאיזו זקנה הזיעה בהם, נהננו לפשפש בשוק המקסים וליהנות מעולם שעד כה לא היה מוכר לנו. גלויות ישנות, סרוויסים, תקליטים ותמונות ישנות, עולם שלם של פעם. היה מקסים.
♥ כיאה למישהי שלא מסוגלת לדחות סיפוקים, נעלתי את הנעליים החדשות שלי מהC&A מאתמול
♥ גרביונים- שוב מעל טייץ!- מהסופרפארם, 120 דניר, עבים ומחממים ביותר
♥ שמלה עד הברכיים שקיצרתי בזכות חגורה, מחנות אסוס האהובה
♥ צעיף מהאאוטפיט השני
♥ התיק המקסים והאהוב שלי :)
♥ מלמעלה- מעיל כחול כהה מהביג שופ.




קצת מהשוק...




real fake fur ! חיחי

טו מאצ' פלאש ! D: עם המעיל...




תחנת האכלה לציפורים באמצע המסעדה



היום השישי
נפרדנו מאמסטרדם המהממת על הבוקר, אחרי ארוחה כיפית במלון. אין יותר מידי מה לפרט חוץ מזה שכשחזרתי לארץ גיליתי על המסוע שהמזוודה שלי פתוחה :| יש לי רק 2 תמונות מהשדה (וגם הן מכוערות), מ10 דקות של שוקו טעים בזמן שחיכינו לעלות למטוס.
מה לבשתי?
♥ סריג לוס ורוד מהC&A
♥ נעליים- כמובן שמהC&A (:
♥ צעיף סגלגל מH&M
♥ סקיני ג'ינס של קסטרו
♥ בתיק- מעיל צמר מחמם של אסוס כי היה ק-פוא !



אז לסיכום...
עשיתי חיים משוגעים, היה לי פשוט כיף, אמסטרדם יפהפיה וההולנדים כ"כ נחמדים ואדיבים כלפי האורחים שלהם. בהחלט מתנה נפלאה לטרום גיוס! :)

שיהיה סוף שבוע רגוע וללא טילים!


אריאל ♥

6 תגובות:

  1. נשמע שנהנת בטירוף, אני ממש שמחה בשבילך :)
    כל האאוטפיטים מהממים, את נראית כמו הולנדית 100%

    השבמחק
  2. אאוצ', הכאבת לי בקרנית עם כל הניטים האלה !
    ובעיית שכחת המכנסיים נפוצה גם בארץ, ההולנדים לא כאלה מיוחדים P:

    השבמחק
  3. נראה שממש נהנתן :-)

    יש עוד פטנט לבעיית "קר לי עם גרביונים בלבד", לגרוב שני זוגות גרביונים, ואז גם אפשר לשחק עם השקיפות של הגרביונים העליונים ולייצר גרביונים בדוגמאות וצבעים כבקשתך (הצעה של kaij מהפורום).

    ובקשר למדים, אל דאגה, לכל שבוע יש סוף-שבוע. גיוס קל ונעים!

    השבמחק
  4. האנשים באמסטרדם באמת הזויים בטירוף !!! סטלנים רצח
    ואת מהממת, האאוטפיטים מהממים...
    ודווקא הניטים עושים לי את זה בטירוף ! כזה גאגא שיק.

    השבמחק
  5. אחד הפוסטים הטובים שלך !

    השבמחק
  6. פוסט מדהים !
    ו....... עלק ללא טילים....
    איזה פה יש לך !

    השבמחק