Translate

יום רביעי, 26 בספטמבר 2012

יום כיפור/ מתלבשי יום כיפור

יום כיפור בשבילי הוא יום מיוחד של הקלה עצומה. יום אחד בשנה בלי פלאפונים, בלי מכוניות, בלי להיות כל הזמן "זמין". אפילו בצום עצמו אני רואה דבר מיוחד- יום אחד בשנה שבו אפשר להסתדר בלי המצרכים המינימליים שאדם צריך כדי לחיות- מים ומזון.
אוירת יום כיפור במושבה שלי הייתה קסומה ומיוחדת. הרחובות הוצפו בהורים וילדים צעירים שרכבו על אופניים, נערים שהלכו על הכביש בגאווה "כי מותר", והמוני אנשים לבושים לבן.
בכל פינה ניתן היה למצא חבורת נשים שהוציאו את כיסאות הפלסטיק מהחצר אל הרחוב הראשי וישבו לקשקש, תוך שהן צעקות מידי פעם לבעלים האומללים שלהן שנידונו להשגחה על הילד ש-בדיוק-לומד-לנסוע-בלי-גלגלי-עזר: "מוטי, אל תיתן לו להרים גלגל!! מוטי!!!!", "תלך איתו נו! אני עסוקה עכשיו אתה לא רואה שאני מדברת?!" ו"אוי אוי תתפוס אותו, חמוד תעצור, לא, אוי!! מוטייייייייי!... הכל בסדר חמודי, כן, אני יודעת שאבא לא תפס אותך. מוטי- הפולידין בארון למעלה".


הדבר הכי כיף היה לראות את כל החברים שלי מקובצים ב"מקום הקבוע"- כיכר המועצה. כל האנשים בטווח הגילאים 16-22 מהמושבה שלי היו שם. פרצופים מוכרים שעד לפני 3 חודשים למדו איתי בכיתה ובשכבה, ופתאום נראו לי שונים ומיוחדים, כאילו לא ראיתי אותם לפחות שנתיים.

ישבתי עם כל החברים שלי שהסתדרו קבוצות קבוצות על הספסלים באיזור הכיכר, עברתי בין קבוצה לקבוצה ושמעתי את כל ההתחדשויות, מי התגייס לאן, מי לא יצא שבת ומי בבית עושה על האש. חזרתי הביתה בסביבות 2 וחצי, התעוררתי ב12 בצהריים, ואת שאר שעות הצום העברתי בקריאה ובסודוקו :)

למרות כל ההתרגשות ואוירת החג, משוגעת שכמוני לא יכלה שלא לבחון בדקדקנות את המתלבשים ברחובות! אז כיאה אליי, להלן הפירוט של ששת הזרמים המרכזיים:

♦ הדתיים עם הקרוקס- למי שלא יודע, יש איסור ביהדות לנעול נעלי עור בזמן צום. יש האומרים שזה נובע ממניעים של טוהר, כמו לבישת בגדים לבנים, ויש האומרים שבימי קדם נעלי עור היו הנעליים שנחשבו הכי נוחות, וכחלק מתענית הצום נעלו בני ישראל נעליים מחומרים אחרים שהיו פחות נוחות. לא נתפלסף פה על הסיבה, אבל המחזה ברחובותיינו היה כזה- כיפה לבנה יפה, חולצה מכופתרת לבנה מגוהצת למשעי, מכנסי אלגנט/ ג'ינס כהה, וקרוקס מחורר ובלוי. יש לי שאלה אחת- אין עוד נעליים שהן לא עור חוץ מקרוקס?? ומילא קרוקס, אבל למה את הדגם הכי מזוויע בכל הזמנים??

♦ האמהות עם הטריינינג- אלה שהוזכרו למעלה, שישבו בחוץ עם השכנות וקשקשו, לבשו את המדים הנ"ל: קליפס פלסטיק בשיער, חליפת טריינינג (לרוב בצבע ורוד), נעלי בית וציפורניים בנויות בסגנון מניפה (מתרחב בקצה). וכמו שואמרים- שמע ישראל.

♦ הבנות עם העקבים- אני לא מדברת פה על עקבי וודג' או עקב נמוך, אני מדברת על בנות שהלכו חצי עיר כשהן מדדות כמו במבי בן יומו על עקבי סיכה ענקיים. אוקיי, הבנו שאת רוצה לדפוק הופעה בכיכר, ועזבי שאת גבוהה עכשיו בראש מכל הגברים באיזור חיוג 08, אבל מה שווה כל הלוק המושקע שלך אם את נראית כמו סושי על צ'ופסטיקס? ואיך לעזאזל את הולכת לחזור את כל הדרך הביתה?

♦ החשפניות- בין כל האנשים הלבושים, תמיד ניתן למצא כמה יחידות סגולה שמרשות לעצמן להסתובב בכיפור עם מכנסונים, גופייה פצפונת ומחשוף שמגלה חריץ לגיהוץ כרטיסי אשראי, ממש מתחת לסנטר שלהן. יש לציין שביום הכיפורים הזה היה ממש קפוא בחוץ, ובאמת שהייתי צריכה להיזהר כדי לא לקבל דקירת פיטמה מאחת מהן.

♦ המתחסדות- ביום יום- נשים אלו נראות ומתנהגות כמו הנשים מהסעיף קודם. ביום כיפור- חצאית מקסי, חולצה ארוכה, לא נועלות נעלי עור, לא מרכלות כי זה לשון הרע והכי מצחיק: הן שומרות נגיעה. כאילו שיום אחד יחפה על שנה של הפקרות D:

♦ הערסים הצדיקים- הם מורידים את הכיפה, אומרים לחבר שלהם "כוסאומו אתה גורם לי לקלל בכיפור יא בן זונה אמא'שך מתה", ואז מחזירים אותה אל ראשם ביראת כבוד ומבקשים סליחה מהקדוש ברוך הוא. ביום יום- לובשים מכנסי גלישה, נעלי "פקקים" ומבלים את זמנם החופשי בים עם הנרגילה. ביום כיפור- ציציות, כיפה, מכופתרת ונעלי ספורט, יושבים בחבורה יחד וסופרים עוד כמה שעות נותרו עד סוף הצום כי בא להם סיגריה. 

יש לציין שראיתי גם המון אנשים לבושים ממש יפה, מדתיות מתוקתקות שנראו מדהים ועד לגברברים בני גילי שהשקיעו עם מכופתרות, מכנסי אלגנט והכי חשוב- בלי קרוקס ;) דבר אחרון שאני חייבת לציין- כיפה זה כזה סקסי!

מקווה שהיה צום קל ומועיל, המשך שבוע מצוין :)
אריאל ♥♥♥

8 תגובות:

  1. חחחחחחחחחחחח גדולה!!

    השבמחק
  2. דפדפתי אחורנית והרשי לי להגיד לך שאת מקסימה ביותר! נהניתי לקרוא, את כותבת בצורה מעניינת ועניינית ובהחלט משאירה טעם לעוד :)

    השבמחק
  3. חחחחחחחחחחחחחחח הצחקת אותי ממש!
    תיאור מדויק D:

    השבמחק
  4. חחחחחחח הפרחות עם העקבים, כ"כ מוכר לי !! גם נס ציונה מלאה בהן.
    את כותבת נפלא, מאוהבת ! :-*

    השבמחק